Ze školky do školy - díl 9. Paměť

Dostatečně rozvinutá paměť a schopnost vědomě se učit...

Dítě by při nástupu do školy mělo mít dostatečně rozvinutou paměť a schopnost vědomě se učit. Mělo by být schopné si zapamatovat, co prožilo, vidělo a slyšelo, a vyprávět o těchto zážitcích. Důležitá je také schopnost soustředit se na zadané úkoly a samostatně je dokončit.


Jak oblast paměti rozvíjet v domácím prostředí?

  • Učte děti říkadla, rozpočítadla, básničky a písničky.
  • Nechte je předávat vzkazy. Zadávejte jim sled instrukcí, které mají splnit.
  • Pusťte si video s Monkeym o sluchové paměti.



  • Vytleskávejte nebo vyťukávejte dětem jednoduché rytmy, které mají opakovat.
  • Povídejte si s dítětem o jeho dni. Co prožilo a vidělo.
  • Zahrajte si jednoduchou kimovu hru – nechte dítě zapamatovat si sadu předmětů a poté je schovávejte. Využít k tomu můžete Monkeyho hru z videa o zrakové paměti nebo nejrůznější předměty či obrázky, které máte doma.



  • Vytáhněte jakékoliv pexeso a hrajte. Schválně, jestli na tom se zrakovou pamětí nebude lépe Váš syn nebo dcera.

Žáci ZŠ Schulzovy sady tříbí paměťové schopnosti učením se básniček a písniček. Někteří je pak mohou využít ve školních i vyšších kolech recitačních a pěveckých soutěží nebo na zkouškách a vystoupeních Sboráčku.

Další díl seriálu bude mít téma tvořivost.

Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Monika Voleská, školní psycholog
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem


Vytvořeno 3.3.2022 21:39:28 | přečteno 135x | Ing. David Sedláček