Ze školky do školy - díl 10. Tvořivost

1trida2

Tvořivost souvisí s uměleckou tvorbou, ale také vědou a technikou. Dítě by mělo umět vnímat kulturní podněty, sledovat děj příběhu a zvládnout sdělit důležité myšlenky představení. Výhodou je také schopnost vymyslet netradiční řešení nejrůznějších problémů a výzev.  

Jak na rozvoj tvořivosti?

  • Hrajte divadlo. S maňásky nebo i sami jako herci. Využijte i improvizovaných kostýmů. Chovejte se, jako byste opravdu byli v divadle. Po vystoupení dětem zatleskejte.
  • Když to půjde, navštivte nějaké představení pro děti ve skutečném divadle. Povídejte si o tom, co jste viděli, slyšeli, co vás zaujalo.
  • Podporujte děti ve hře “na...” - na školu, na obchod, na rodinu.
  • Nechte děti volně tvořit – kreslit, skládat z papíru, vystřihovat nebo modelovat z modelíny a stavět ze stavebnic.
  • Odpovídejte jim i na nestandardní zvídavé otázky.
  • Vyhlaste rodinnou soutěž o nejnetradičnější autíčko z lega nebo panenku z přírodnin. Nechejte dítěti volné pole působnosti a nechte se překvapit, co vyrobí.
  • Vyrábět můžete i společně v dílně nebo v kuchyni. Využívejte běžné materiály a věci netradičním způsobem. Buďte společně kreativní.

Svou tvořivost mohou žáci ZŠ Schulzovy sady využít v nejrůznějších kroužcích (výtvarných i technických), při projektovém vyučování, při práci na referátech, ale také například při vymýšlení a realizaci vystoupení na školní akademii nebo na dny otevřených dveří. Kulturní podněty jim škola zprostředkovává návštěvami divadel, muzeí a hudebních představení. Práci s technikou podporujeme při používání sdílené robotické učebny, ale také v nově zbudovaných prostorách odborných učeben.

V příštím díle se budeme věnovat tématu znalosti.

Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Monika Voleská, školní psycholog

Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem


Ze školky do školy - Tvořivost

kreativita1

kreativita1

 
kreativita6

kreativita6

 
kreativita8

kreativita8

 
kreativita4

kreativita4

 
MicrosoftTeams image (1)

MicrosoftTeams image (1)

 
MicrosoftTeams image (3)

MicrosoftTeams image (3)

 
MicrosoftTeams image (4)

MicrosoftTeams image (4)

 
MicrosoftTeams image (2)

MicrosoftTeams image (2)

 
kreativita5

kreativita5

 
kreativita3

kreativita3

 
kreativita7

kreativita7

 
 
Vytvořeno 9.3.2022 21:58:41 | přečteno 38x | Ing. David Sedláček